Cimart – freubelen en dromen

CIMART ligt een beetje stil – nouja, t’is wat je stil noemt. Ik ben al n paar weken niet met schilderen bezig maar met freubelen (zie vorige blogs) scheelt enorm in het netjes houden van mijn woonkamer :). En ivm Cimart België ben ik bezig geweest met eea ‘op te ruimen’. Mijn moeder is verhuisd en alle (honderden!!) tekeningen, schilderijen en objecten moeten weg. Meeverhuizen is geen optie… en opslaan om het opslaan… tja, wat moet je daarmee…  Dus hebben we een aantal open dagen gehad en gelukkig is er al eea verkocht, maarja… er blijft ook nog heel veel staan… Jammer.

In oktober ben ik nog naar Heerenveen geweest voor een vrouwendag. Dat was de laatste echte activiteit in NL, alhoewel, nee, ik heb ook nog een individuele tekensessie gehad en er staat er nog 1 op stapel… En van dat wat gefreubeld is is er ook al behoorlijk wat verkocht… En tussendoor heb ik ook nog 2 schilderijen gemaakt en verkocht en heb ik er nog 1 op de bestellijst staan. Mmm. Zo stil ligt het dus niet. Het kabbelt een beetje. Maar echt de fut om er pr rond te maken heb ik niet zo.

En dan word ik vanmiddag zomaar ineens gebeld door een camabaptistcollega die het cimartvuurtje weer weet aan te wakkeren. Plotsklaps ben ik weer helemaal enthousiast. We hebben het gehad over de gebeds-workshop (ongeveer een uur tot max 2 uur) die adhv schilderijen georganiseerd kan worden. Over een soort van tentoonstelling na de dienst, over schilderen tijdens de dienst (wat ik bij Pasen hier deed en GE-WEL-DIG vond om te doen), en …

leuk – ik ben weer enthousiast 🙂 en nu? … ik haal mn schilderspullen maar weer es ff uit de kast – weg woonkamer, hallo atelier 🙂  En ik droom mijn droom; een groot eigengebouwd huis met een atelier; waar iedereen heerlijk in en uit kan lopen, waar er ruimte is om kinderen, tieners op te vangen en verder te helpen. Een huis waar God, kunst, rust en emoties elkaar kunnen ontmoeten… Een huis waar Cimart ten volle Christ In Me ART kan zijn…

Leave a Reply

