Wie heeft mijn kaas gejat?

Gister had ik zo een typische ongeluksdag (mocht je dat zo willen bekijken, wat ik gelukkig niet deed) – Ik stond op en deed fout nr 1: ik keek in de spiegel. M’n lip voelde al vreemd aan maar met 1 blik begreep ik waarom, de helft van 1 van mn voortanden ontbrak. ‘CRISIS!’ Balen zeg! Vervolgens in alle consternatie naar beneden … loop ik de keuken in … samen met een muis! WAAAAAH! Bah! Goor!

Ik was zo boos en verontwaardigd dat ik even moest nadenken wat ik ging doen. Dus heb ik het maar op een gillen gezet. Maar in plaats van dat mijn held (op sokken) eilings zijn bed uitschoot en me kwam redden, riep hij doodleuk vanuit zijn nest ‘Wat is er? #gaap#’ – Echt werkelijk waar je zou &*%^$% …

Mega fout 2 die voor 10 gold.

 

 

Vervolgens in de auto maar de tandarts gebeld, mn ontbijt gemist, om richting de weight watchers te gaan. Dat op zich is geen fout, maar een poging om vele eerdere fouten (lees medicatie) te herstellen.

 

Anaway, teruggekomen zat de goede moet er min of meer wel in. Lunch á la ww verorbert  en hup naar mn volgende afspraak. Bij thuiskomst ben ik begonnen aan de fout die de muis had begaan: MIJN HUIS BINNENDRINGEN!

3 UUR LANG ben ik bezig geweest met het uitruimen, desinfecteren, schoonmaken van alle potjes blikken en flessen, en weer inruimen. Nog nooit is mn keuken met inhoud zo brandschoon geweest. Tenminste het gedeelte waar de muis bij kon + uit voorzorg de voorraadlades en dat was -gelukkig- maar de HELFT van mijn keuken!! Niettemin was ik zo panisch en vol walging dat ik (ja zelfs ik!!)  het groots aanpakte.

 

Na het ww- avondeten (voor Jur en Seth uiteraard wat anders gemaakt) – kwam ik erachter dat ik volgens de ww veel te weinig had gegeten die dag. Ik MOET nl mijn 31 punten eten. Groenten en fruit telt niet eens… Maar ik had de oplossing al vlug gevonden: Een glas wijn telt voor 4 punten… en zo heb ik een objectief gezien waardeloos foute dag weer goedgemaakt.

Niemand die mij de kaas van mijn brood eet! (Zelfs niet met een kapotte tand :B)

Leave a Reply

