phat-a-licious in de kerk :B

Nog geen week geleden ben ik gestart met ww. Elke dag heb ik moeite om mn punten op te krijgen. Vandaag helemaal. Op tijd opgestaan om naar de kerk te gaan. – Bij ons is het zo dat manlief altijd eerder wegrijdt (hij is de dominee) met 1 van onze bengels. Ik ben lui dus blijf zo lang mogelijk liggen om me vervolgens in een super tempo te douchen en weg te scheuren. (Ja – dat voor een vrouw van de dominee)

Maarja, normaal at ik niet ‘s ‘s morgens en nu dus wel… dus moest ik eerder opstaan. Wat een kwelling. Maar ik had al bedacht mezelf te verwennen. Dus stond ik alsnog zo laat mogelijk op (ik trof onze oudste languit met slaperige ogen op de bank) en begon aan mijn ontbijt (nee, wij zijn niet dat type gezin dat we ‘s ochtends samen eten. euh eten helemaal niet – behalve ik nu dan).

Een half plakje roggebrood, dikke lepel kwark erop, vanillesuiker (ik wou nog zoetstof nemen maar dan krijg ik die punten helemaal niet op) – en een dikke banaan eroverheen. Best lekker! Al moest ik aardig proppen om het op te krijgen.

Vlug een flesje water in mn tas – racen naar buiten – reed ik bijna verkeerd – terug – moest nog een jongere ophalen – dat werden er twee, scheur door de wijk heen (gelukkig geen kip op straat)…
En met mn zware voet die ook dringend moet afvallen, richting het volgende dorp waar we kerken.

ALs ‘vrouw van’ stoof ik in 1 richting door naar de keuken, dronk een glas water en gaf mijn surrogaatmoeder en wwweegmaatje ook een glas. Met een vies gezicht dronk ze haar glas leeg. Uiteraard onder verwarrend toezicht van enig ouderling die geen drol snapte van de situatie.
“Hoeveel punten al? ”
“Een cracker.”
“Das ook niet veel””
“Nee, weet ik, ik hou niet van mijn keuken”
“Dacht ik al, je 8 points van vanmiddag staan bij mij in de koelkast.”
“Oh dank je – By the way: merk jij al verschil?”
“Ja, ik loop continue te winden (dat schrijf ik nu veel netter dan dat ik dat zei, laat staan dan dat ik deed) en ik moet soms 2 keer per dag **** (vul een niet zo netjes woord in voor drukken). … Eerder moest ik 1 keer in de week, en dan had ik er nog een pil voor nodig ook. Nu lijkt het wel lopende band werk. Gelukkig stinken ze niet.”
“Vind hij het niet erg dan?”
“Och in bed is eea minder.”
… “?”
“Ik bedoel het ****** !!!” (wederom het zesletterige synoniem voor winden)
“OH, haha, ik dacht al … is hij dominee of dominant haha”
“Nee, joh, de dag dat hij dominee werd, werd ik dominant – dat wist je toch πŸ™‚ ”

De wazige blikken vermeerderde zich in hoog tempo, gelijktijdig met de openvallende monden. Ondertussen loopt de dominee binnen – kijkt eea even aan en zegt “Weight watchers, mensen”. “OOOH” klinkt het alsof we het ouderwetse koor weer in leven hebben geroepen. En iedereen gaat zijn weg.

Nou – zo letterlijk als hierboven ging het niet – maar wel in mijn fantasie πŸ™‚ haha

Anyway – ww bevalt me tot nu toe prima en ik kook voor 2 – nee, niet dat ik voor 2 eet (al voelt dat voor mij wel zo), ik kook dubbel, want mijn gezin kan ik niet in de kou laten staan. En zo af en toe voer ik mijn weegmaatje ook wat lekker.Β  Ik voer haar wat ze mag eten en zij schopt mij onder mn **** als ik het nodig heb. Ideaal. Want ook het achterwerk van deze dominant is zo gegroeid dat ze soms een knal moet hebben. Maar gelukkig gaat het ww tot nu toe prima … op het te weinig eten na dan… mmm nog ff wat lekkers opzoeken…

Leave a Reply

