BRAND! – Verwennerij – en bijna voor eeuwig ongesteld willen zijn… :-O

Brand! M’n lip staat in brand! AAAAH. Nee, geen doorslaande vlammen. Nee, geen extreme branderige honger, nee geen maagzuur wat me een branderig gevoel geeft. Ik heb een koortslip. En het doet me deze keer toch zeer. Ben ongesteld en ontstemd. Vandaag voor het eerst sinds de vakantie weer gewerkt tot 17:00. En ik voel me toch gesloopt! Vooral de laatste 2 uur durende medewerkersvergadering was het ergst. De nieuwjaarsborrel die erop volgde heb ik wijselijk overgeslagen. Zonder n blik op het buffet te richten ben ik in één ruk naar de deur gelopen. WEG! Dat ik moe was, was in dit geval in mijn voordeel.

Maar nee, daar ga ik jullie niet mee vermoeien. Al vraag ik me wel af: kost lijnen je meer moeite wanneer je ongesteld bent? Moet je jezelf dan niet extra verwennen? Ik vond in ieder geval van wel. Dus sliep ik vanmorgen zo lang mogelijk, tot ik bedacht dat ik bijna te laat was. Met nog 15 min. te gaan ben ik in mn kleding gesprongen, tanden gepoetst, mn haar en make up gelaten voor wat het was (beetje ruig is ook wel leuk), naar beneden gehold, het laatste restje kwark uit de koelkast gehaald, een halve plak roggebrood en een banaan erbij gemieterd en terwijl ik mn tas pakte de boel door elkaar geroerd en n glas water achterover gegoten. … op de bank gaan zitten. “Nog 4 minuten voor ik echt echt weg moet” Dus ogen dicht en even genieten. Elke hap rustig naar binnen laten glijden – geen haast- weest bewust van wat je eet! …
Maar de klok tikt door – EN WEER WEG… haast je repje door het verkeer, net op tijd binnen voor de bel, vlug een mok onder de koffiemachine (voor thee) ondertussen nog een glas water naar binnen slokken, ren naar boven (2 trappen en zonder te knoeien!!) En nog voor mijn leerlingen in mijn lokaal. Pfff – Klas komt binnen, gaat zitten, ik deel de blaadjes en repetities uit. Haal mn fles water uit mn tas en zet deze naast m’n thee. En mn dag is begonnen. :S

Tussen de middag snel naar huis, eerst nog een boodschapje ophalen bij mn weegmaatje, en dan weer aan de maaltijd. Ik haal 2 plakken polderbrood uit de vriezer en werp ze met met een handig gebaar in één keer in de broodrooster. (Nee hoor, maar mijn fantasie is zo leuk als ik schrijf :)) Roomkaas light uit de koelkast, na enige twijfel, toch maar ook de margarine – ik moet aan mijn fitformules denken! Ik zie de peterselie staan en met een handige draaibeweging maai ik het hele bosje (en dit is echt, geen fantasie) lekker een dikke kwak fris groen op een bruin met wit besmeerd broodje. Ik neem echt weer de rust om het smakelijk naar binnen te werken. Natuurlijk niet voordat ik een glas water heb gedronken.

Weer naar mn werk voor een vergadering. Stomme vergadering. met daarna een nieuwjaarsborrel. Maar ik overleef het. De vergadering bedoel ik. De borrel sla ik over. In de auto naar huis gun ik me een ww caramelreep. Mmmm- heerlijk. Het voelt zo stiekem (en dat is leuk!) en toch mag het. Chocola mmm caramel mmmm

Thuisgekomen voel ik pas hoe moe ik ben. De kids wachten me buiten reeds op. Manlief is nog steeds aan het werk. Tijdens het koken vergeet ik niet om n lekker wwtoetje te maken voor mezelf (en 1 voor morgen). Ik kijk nog een keer in de koelkast en overlaad de toetjes met rode en blauwe bessen en ananas. Mezelf verwennen toch? Maar ik laat het toetje nog even staan…

Eerst geniet ik van een heeeerlijke stoomsessie in de stoomcabine boven… en nu is het tijd voor mijn toetje. En wat nog leuker is: ik heb nog genoeg punten voor BEIDE toetjes EN n glas wijn…. mmm over verwennen gesproken! (Bijna denk ik ‘Was ik maar het hele jaar ongesteld’)

Leave a Reply

