Ministerie OC&W

Donderdag staak ik. Niet omdat ze aan mijn portemonnee komen, maar omdat ze aan mijn leerlingen komen. Alle bezuinigingen ten top: de leerling is uiteindelijk de dupe. Te grote klassen, steeds minder persoonlijke aandacht en een steeds grotere ‘middenmoot’ waar velen buiten vallen. Dit kan gewoon niet langer.

Veranderingen zijn niet erg. ook niet in het onderwijs. Maar de reden van de verandering moet ok zijn. En bezuiniging op bezuiniging maakt het onderwijs alleen goedkoper, niet beter.

Een aantal weken geleden blogde ik over passend onderwijs – dat dit begint met toewijding en dat ik dat zie op het Floracollege… En dat ze daar – door oneigenlijk gebruik van overheidsgelden – 50% weten te bezuinigen en alsnog 100% passend onderwijs kunnen leveren . De directeur van passend onderwijs had me toen gelijk gemaild… Gister ontving ik weer een mailtje en even later hing ik aan de telefoon met iemand van het ministerie van OC&W … of ik mee wilde op werkbezoek richting het Floracollege …  Zou het ministerie dan toch gaan luisteren??

Leave a Reply

