Van Dearfield Beach naar Orlando!

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan. Het was half 7 toen we allemaal al uit bed waren! Na het uitgebreide continental breakfast (en dat is hier: veel muffins, donuts, oatmeal of cereal, ei, spek, toast of yoghurt) hebben we de spullen weer gepakt. In plaats van rechtstreeks naar ons huisje te rijden in Kissemee (vlakbij Orlando) zijn we bij Dear Field Beach gestopt. Het idee was gewoon ff een kwartiertje uitwaaien om dan door te reizen. Maar het was al zo lekker warm – en de golven waar zó verleidelijk…

We hebben de parkeermeter maar volgegooid, handdoekken gepakt en zijn op het strand gaan zitten. Tenminste, Jur en ik, want de kids die vermaakten zich in de golven (die waren af en toe eng hoog) Het was heerlijk! Zo rustig, tja, dat heb je als je om 9 uur ‘s ochtends al op het strand staat. Na wat gefotografeer zijn Jur en ik in het gras-zand gaan zitten (die overgang was zowaar geleidelijk – echt bizar).

Zooo relaxed!

Na een uurtje waren de jongens uitgeraasd, hebben we wat gedronken (en het was zóoo goedkoop- kunnen ze bij ons op het strand wat van leren!) en zijn we de auto weer ingestapt. Hup via de route touristique richting Orlando.

We konden pas om 1600 in het huisje – dus eerst maar via Florida mall – Seth wou toch nog schoenen scoren. Maar we waren eigenlijk te moe. Omdat ik me giga aan mijn punten hou (zelfs ietsje té) werd ik heel erg gammel. Dus mezelf maar op een ijskoffie getrakteerd. Noot: dat is ook maar 2 punten!  Te moe om ook maar door het centrum te lopen hebben we ons maar omgedraaid en zijn we richting het huisje gereden. Gelukkig konden we er gelijk in.

 

Waaw, wat is dit gaaf zeg! De prijs is volgens mij goedkoper dan Centerparks (vooral als je in hoogseizoen telt) en wat je ervoor krijgt! Poeh, de kids waren door het dolle heen! De keuken is méér dan compleet, er is zelfs een blender, toaster, extra grote oven en magnetron, vaatwasser, … name it en het is er! Zelfs een wasmachine en droger! Er zijn 3 ruime slaapkamers, 2 badkamers, 3 tv’s  en voor de kids een gameroom met voetbaltafel. Buiten staat een jaccuzi.. Nead to say more? En wij maar wat vaatwastabletten en waspoeder meenemen – de hollanders- pff – staat hier gewoon in de kast! Zelfs koffie is aanwezig. En ws komt elke 2 of 3 dagen de housekeeping de boel schoonmaken en aanvullen…  En alsof dat niet genoeg is, aan de overkant van het laantje waarin we staan ligt een zwembad met daarnaast een clubhuis waar je gratis kan poolen en waar je een bios hebt. De bios heeft geen planning, maar je kan bij de receptie aangeven wanneer je wat voor film wil kijken en dan regelen ze dat voor je: gratis! … Het is dat de vliegtickets zo duur zijn… anders wist ik het wel 🙂

Hup de auto weer in en bij de Walmart onze schappies gedaan. Vanaaf hebben we dus een dikke home-made (afbak) pizza gegeten. Zo een groot geval. Ja, ik heb me aan mijn punten gehouden!! Ben als de dood dat ik aankom (alle moeite ten spijt)!! Heb zelfs nog zoveel punten over dat ik nog een bak chips mag vreten! Heb bij de Wallie nog ff staan twijfelen bij zo een bak topping cream – soort van slagroom maar dan zonder vet – wel wat suiker in. Je hebt hem ook zonder suiker- met vet.  leek me wel lekker voor zelf een ijskoffie te maken… maar heb in de plek maar een gallon fatfree milk gekocht. Drinken de boys ook en dan hou ik me nog beter aan de punten. Als ik woensdag nog ‘op schema’ ben – trakteer ik mezelf op n caramel frappé van de Starbucks… denk ik… 🙂

 

Anyway – ik ga zo mijn nestje weer opzoeken.

 

Leave a Reply

