Disney rescue richting God en uit bootjes

Gister hebben we een topdag gehad! Thanks 2 Gerhard konden we rond negenen Animal Kingdom in… Hup gelijk richting de 8baan natuurlijk. De Everest was subliem! Gerhard had al gezegd dat het een heavy ride was… wij zo min mogelijk tegen Mass gezegd anders konden we het schudden natuurlijk… En hoewel ook Mass het geweldig vond wou hij er geen 2de keer in haha. Dus wij in zo een splash – tobbebootjes geval- en raad eens wie er drijf en drijfje nat uitkwam: inderdaad: MOI. Gelukkig was het al aardig warm en was zo een wet Tshirt contest juist verkoelend. 🙂

Van alle safariparken die ik ooit heb aangedaan (volgens mij maar 2 :B) – de safari hier was zo verbluffend mooi! In zo een open bus door de modder en drek waan je je ineens echt op de savanne! Héél wat anders dan de Beekse Bergen (hoe leuk die dag ook was. Nee, bij dit park verbleekt de Beekse bergen tot schaamrood.  Wist je trouwens dat er bomen zonder blad bestaan? Nou, die hebben ze hier – en néé het zijn geen dode takkenbossen, het zijn giga dikke levende bomen (Volgens mij noemde ze die Bilabong) maar dan zonder enig blad.  Prachtig om te zien!

Simba en Nala lagen net als in de tekenfilm op zo een mega rotspartij te zonnen en Pumba (wat volgens de gids ‘vervelend’ betekent) zat te snurken in zijn grot. Het was onwijs indrukwekkend! Ik heb altijd gezegd: Afrika als vakantieland trekt me voor geen ene malle moer – maar nu moet ik die mening toch bijstellen. Ik had echt het idee dat we op een ander continent beland waren. Ronduit prachtig! Eigenlijk bijzonder. Vooraf aan onze reis heb ik gebeden of ik me  – net als tijdens onze reis 2 jaar geleden- gegrepen mocht voelen door Gods grootheid in de natuur. In Sequoia National park ervaarde ik God zo dichtbij – alsof je door de hof van Eden liep en Hij zo om de hoek kon verschijnen; elkaar tegenkomend tijdens een wandeling…  Niet gedacht dat God Disney zou gebruiken om weer te doen stilstaan bij Zijn grootheid. En dan te bedenken dat Animal Kingdom maar een slap aftreksel – meer een tinctuur-  is van de werkelijke natuur zoals God hem destijds heeft bedacht…

Te bedenken dat de conferentie voor mij zo heftig en confronterend was. Ik me heen en weer geslingerd voelde in definitief blijven liggen en het weer opstaan to run the race!  Het ene moment verscheurd door de pijn en het verdriet van alle teleurstellingen en desillusies om het volgende moment weer na te denken om te rennen om Christus’ wil…  Alle heftigheid ten top was deze dag het moment waarin ik een stukje ‘redding’ ervan ervaarde. Alsof God zei ‘Ik ben je oase.’  Bizar misschien – maar ik voel wat ik voel. Ben ook blij dat God zo een menselijke dingen als Disney gebruikt 🙂

We hebben nog even getwijfeld, met onze tickets hadden we maar liefst toegang tot 4 parken. Magic Kingdom was open tot 24:00 u… Vooraf hadden Jur en ik met elkaar afgesproken dat we ten laatste om 20:00 richting huis zouden gaan, tenminste dat zouden we communiceren naar de kids. Je wil natuurlijk niet ten koste van ieders humeur alles uit je kaartjes halen. We zullen vast veel gemist hebben aan Epcot en Hollywood Studio’s, maar we kozen ervoor om na animal Kingdom alleen nog naar Magic Kingdom te gaan. Je moet toch rekening houden met de vermoeidheid die op een bepaald moment naar boven komt en allerlei chagerijnig gedrag met zich mee laat drijven… Eindigen op het hoogtepunt is me in mijn opvoeding geleerd: toen begreep ik het niet, nu wel 🙂

Dus wij naar Magic Kingdom: wat een herrie! Overal muziek en drukte en toestanden. Na Animal Kingdom was dit even wennen… We hebben ons een plekje uitgezocht en zijn eerst eens rustig gaan lunchen. Onze tassen werden zo een stuk lichter en ondertussen hadden we de tijd om samen even de kaart te bestuderen. Wie wilde wat gaan doen of bekijken…   Ik kan je al verklappen: we zijn begonnen en geëindigd met Space mountain: en die in Parijs kan in de verste verte niet tippen aan die van hier! Hij was zo gaaf!  Tussendoor hebben we nog een heleboel ander dingen gedaan. Het meest spectaculair was wel Splash mountain (Denk dat het zo heet). ZO een berg waar je met een bootje een verhaal langsvaart en een paar spetterende (letterlijk en figuurlijk) afdalingen hebt. De kids stationeerden heel tactisch ons voorin in het bootje haha we kwamen er zo nat uit dat ze gelijk nog een keer wilde 🙂 En dat hebben ze geweten! Halverwege de 2de keer in die berg viel het licht uit, ons bootje dreef de bocht door en bomb! tegen een ander bootje aan en die weer op het bootje ervoor en die weer op het bootje daarvoor … En daar lagen we… in de boot in het water – konden geen kant op (zaten ook nog eens vast in de bootjes) Na een kwartier was er weer wat licht, en het leek alsof we weer verder konden. Maar nop, na enkele meters lagen we weer stil.

Uiteindelijk werden we na ruim een half uur bevrijd uit onze benarde situatie. We mochten absoluut geen foto’s maken (dus wat deed ik :P) en via de werkruimte werden we naar buiten geloodst, de bootjes nog steeds ergens halverwege de berg…  Gelukkig kregen we bij de uitgang een handvol pasjes waarmee we bij welke attractie dan ook de lange rijen konden passeren… dus helemaal uitgelaten lopen wij verder, langs de attractie: allemaal mensen drommen om een hek heen en wijzen naar 1 zielig bootje waar nog een stel kinderen in zat… “Die zijn ze vergeten!” zegt Jur.  Van alle kijkers was mijn man de held van de dag, die liep het hele end weer terug om het te melden. Daar werd gelijk in paniek gereageerd en gerend naar de dichtsbijzijnde telefoon… Mijn man, de held, de enige die actie ondernam en het leven van een paar kindertjes redde 🙂

Moet ik nog zeggen dat wij alle 3 heerlijk trots waren op onze Jurgen 🙂 Bij zo een stalletje heb ik voor 10 dollar zo een heerlijk dikke Jumbo smokey Turkey legg gekocht die hij (met Seth) heerlijk heeft staan verorberen 🙂

Met de pasjes die we hadden gekregen zijn we weer helemaal naar het andere eind van het park gelopen, back 2 space mountain. EN achter mekaar hebben we ze opgemaakt.

Daarna, moe en voldaan weer teruggegaan naar ons huisje. (Bedankt Gerhard!)

Leave a Reply

