vakantiepondjes en een lieve weegschaal

Het lijkt mee te vallen – de schade van de vakantiepondjes bedoel ik… Tenminste, gister ben ik ff stiekem op de weegschaal van mijn schoonouders gaan staan en die zei me (aan het eind van de dag nog wel) dat ik was afgevallen – ondanks alle Amerikaanse toestanden.

Vanmorgen – na eindelijk nieuwe batterijen te hebben verorberd- was mijn weegschaal nóg liever. Maar die van mij is te lief hoor. Ze slijmt een eind in de rondte, praat me naar de mond en ziet de helft van de pondjes door de vingers. Dus echt eerlijk is ze nooit geweest. Leugenachtig schepsel. Ik weet dat ze me iedere keer ongeveer 1,5 a 2 kilo lichter schat dan de werkelijkheid… Maar dan nog – als ik het verschil met de werkelijkheid van eerder erbij optel, is ze nog lief. Het lijkt er dus op – waar ik vooraf op hoopte- dat ik gelijk ben gebleven. Afvallen hoefde voor mij niet tijdens mijn vakantie, maar aub NIET aankomen!

 

Woensdag zal de werkelijkheid zich uiteindelijk aandienen. Tot die tijd hou ik stug vol met me aan mijn punten houden. Immers, voor de zomer (1 juli) moet er vooralsnog in totaal 15 kilo vanaf zijn. (Minimaal, liefst meer natuurlijk). Dus moet ik mn best doen om nog minimaal 3 kilo te verliezen. Moet lukken denk ik zo, ik heb nog een week of 6… is dus een halve kilo per week. Nog ff doorzetten…

 

mmm zin in chocolade :B

Leave a Reply

