thuisafgehaald.nl

macaroniVanaaf vandaag kan je bij mij met enige regelmaat maaltijden (wat de pot schaft) bestellen – gezonde verse prak zonder vage toevoegingen – tegen kostprijs. Waarom? Nou, bakken en koken ontspant. Tenminste, als je er de tijd voor kan nemen en niet altijd de standaard prakkies moet in elkaar flansen. Zo af en toe breng ik een spreekwoordelijk pannetje soep (of chili con carne, ragout, … of wat ik dan ook aan het maken ben) naar iemand in de buurt die even geen tijd, energie of zin heeft om te koken. Haast altijd wordt het wel gewaardeerd en vindt men het prakkie heerlijk. Daar kan ik dan enorm van genieten.

Hier in huis is de enige échte eter mijn oudste telg. Die lust veel en eet grote porties. De jongste lust héél weinig en wat hij eet zijn muizenhapjes (zonder verwijt – ieder zijn ding – hij is het minst ziek van ons allemaal). Als ik aan manlief vraag ‘wat wil je eten’ krijg ik standaard het antwoord ‘Iets makkelijks’.  Hij houdt niet van vet, niet van teveel groenten of fruit, kan niet zo goed tegen gehakt noch tegen varkensvlees om van toetjes nog maar te zwijgen. Dus hier in huis kan ik weinig van mijn baksels en braadsels kwijt. Overigens: ze zeuren nooit! Laat ik dat voorop stellen! Manlief is al blij als ik ‘iets’ maak en klaagt nooit, op zich wel makkelijk, maar hij geniet meer van de mensen aan tafel dan van de maaltijd laat ik maar zeggen.

pompoensoepAnyway – op zondag hebben we altijd al een verstokte mee-eter (niet de vieze neuspukkel versie maar de iemand aan tafel erbij-versie) erg gezellig. En wanneer ik doordeweeks een portie teveel heb vind ik vaak wel een dankbaar slachtoffer. Op één of andere manier is het gewoon leuker om te koken als je weet dat je meer eters hebt …  En dat is nou precies de reden dat ik me aangemeld heb bij thuisafgehaald.nl . Wanneer ik nu wat over heb of voorzie dat ik wat over heb: zet ik het op de site en wie weet is er een dankbaar slachtoffer wat het graag verorberd… scheelt in mijn portemonnee, ik hoef niet weg te gooien en beide partijen hebben er plezier van. Daarnaast vind ik het ook hartstikke leuk om bepaalde prakkies op aanvraag te maken – dus … wie honger heeft maar geen trek in koken ga naar die site en zoek op mijn naam en je ziet zo wat ik in de aanbieding heb 😀

Leave a Reply

