Goed te weten wat niet werkt tegen pesten

Vrouwke blogt

Schermafbeelding 2014-10-14 om 23.26.44Op de basisschool werd ik gepest door twee meiden. Mijn moeder wist dit, maar het was geloof ik niet echt een zorg voor haar. Het waren andere tijden zullen we maar zeggen. Voor mij was het echter wel een zorg. Op een gegeven moment had mijn moeder genoeg van mijn geklaag over het pesten en vertelde ze me dat ik dan maar gewoon een harde klap moest uitdelen. Toen ik werd opgewacht greep ik mijn kans. Een keiharde buiktrap betekende het einde van de pesterijen. Waarschijnlijk koos het duo een nieuw slachtoffer, maar dat was buiten mijn zicht. De middelbare school kwam geen dag te vroeg. Onze wegen scheidden.

Misschien was het wel vanwege het feit dat mijn moeder zich niet met het pesten bemoeide, dat ik bezwoer er bij mijn kinderen bovenop te zitten en goed beslagen ten ijs te komen, in het geval dit nodig mocht zijn. ‘De school…

View original post 786 more words

Leave a Reply

