Baan de weg

 

Havo 4 heeft zijn levensvisieboek bij me ingeleverd. 44 persoonlijke verslagen over dood, geluk, familie, vriendschap, enz. wachten op mijn beoordeling.  Hetgeen ik te lezen krijg is soms ietwat standaard, dan weer mooi en waardevol maar af en toe ook verdrietig of pijnlijk. 

Wanneer ik het verdriet van leerlingen lees, huilt mijn hart.  Zo heel af en toe neem ik dan een leerling even apart voor een praatje. Vaak zijn ze niet gelovig en hebben ze geen boodschap aan een christelijke preek van hoop en redding maar stiekem hoop ik dat mijn meeleven en betrokkenheid ze dan wel iets doet. Meestal zeg ik iets in de trant van “Ik weet dat jij niet gelooft, maar ik wel en ik zal voor je bidden” of “Wanneer jij niet gelooft in jezelf… Ga dan af op mijn prof beoordeling ūüėČ ik geloof wel in je en God nog meer.” 

Wanneer ze ooit, ergens op hun levenspad, iets meer van God of Jezus leren ervaren hoop ik, in navolging van Johannes, de weg een beetje vrijgemaakt te hebben. 

One thought on “Baan de weg

  1. Wat mooi dat je er zo invulling aan geeft richting de leerlingen ook. Wat waardevol als iemand je echt even ziet, God ziet ze en jij bent Zijn handen en ogen op dat moment. Dank voor je inzet!

    Like

Leave a Reply

