Verdwaalde mu(t)s

 

 Wat heb ik nog veel te leren … 

Het is onze vrije dag. Ik breng manlief een kopje koffie op bed en installeer mezelf beneden, achter mn bijbeltje en allerlei craftspul. 

Psalm 84 (toevallig zo opengeslagen) treft me in de nieuwe vertaling: “mijn hart en lijf roepen om de levende God.” De zin raakte me, vooral in de context van de zwaluwen en mussen die bij Hem allemaal een plekje mogen ontvangen.  

Sinds een week of twee ben ik weer ‘gegrepen’ door Gods woord. Lange, erg lange tijd teerde ik op de reserves van ooit gememoriseerde verzen.  En nu, out of the blue, is die behoefte er om alles fris en nieuw te lezen.  Het ‘bijbeljournalen’ heeft me te pakken – voor zolang het duurt geniet ik ervan. 

Ineens worden m’n gedachten bruut verstoord door de telefoon. “Is dit de telefoon van Parousia Naaldwijk?” “Dat klopt, evangelische kerk Westland heten we nu.” Op de vraag wie ik wel mag zijn geef ik ten tweede male mijn naam. De reactie die ik ontvang is duidelijk gepikeerd en zacht uitgedrukt nogal ongeduldig “En wat voor medewerker mag u dan wel zijn?” “Euh, ik ben de vrouw van de dominee.” “Ja, duh, alsof ik daar wat aan heb.” Een paar seconden sta ik perplex om er dan uit te flappen “Nouja zeg, doe even normaal.” En op zwaar geïrriteerde wijze overhandig ik de telefoon aan manlief en luid genoeg om aan de andere kant gehoord te worden laat ik hem weten : “Een nogal onbeleefd iemand!” 

Uiteindelijk blijkt de persoon een min of meer ‘verdwaalde’ mu(t)s te zijn en kan ik niet anders dan denken ‘Wat heb ik nog veel te leren.’ 

Mijn hart en lijf roepen om de levende God! 

Leave a Reply

