vakantiewerk

Deze vakantie lijk ik maar niet uit te rusten. Hoe komt dit? Ik heb toch rustmomenten zat lijkt me zo … Vrijdags vertrokken richting familie in België,  manlief zou mijn broer een paar dagen helpen met klussen, maar daar kwam zondag ineens een abrupte kink in de kabel; om 8:00 belde zoon 1 ons op dat de woonkamervloer blank stond. Het water van de badkamer sijpelde dwars door het plafond en langs de muren over onze prachtige houten vloer. Drama. In allerijl naar huis gereden. Zoonlief had gelukkig de hoofdkraan al lang en breed dicht gedraaid, had de vloer gedweild, pannen en emmers neergezet en de kitrand van het bad (waaronder de lekkage zich bevond) al losgesneden. Alles stond klaar dus restte het mijn bevallige echtgenoot enkel een ritje naar de bouwmarkt te wagen voor de nodige spullen. In een paar uur tijd waren de gescheurde leidingen gerepareerd – het drogen zal wal een paar weken in beslag nemen. Pas dan kan het plafond gerestaureerd en de muren opnieuw gesausd worden. De vloer heeft het gelukkig gered. Lang leve teak.  Moe van alle hectiek en spanning hebben we even op de bank gehangen om vervolgens toch maar weer terug naar België te rijden. M’n moeder was maandags jarig dus konden we niet wegblijven. Terwijl Jurgen maandags verder ging met klussen ben ik met m’n moeder en nichtje wezen shoppen. Erg gezellig maar ik werd wel weer geconfronteerd met mijn teveel aan kilo’s. Dus maar weer een lijnpoging gestart. Zucht.

En dan vulde de week zich verder met boodschappen, lees- en regelwerk, huishouden, kleding voor zoon 2 scoren (zijn broekmaat valt in de wat voordeligere winkels gewoon niet te krijgen 😦 grr dus maar diep in de buidel getast en hopen dat hij niet snel meer groeit) en klusjes in en om het huis. Tussendoor kwam onze kersverse (weekend)pleegzoon ook nog een extra dagje gezellig langs – heerlijk zo een volle eettafel + wat hebben we gelachen met elkaar!

Tussen al deze bedrijvigheid door ben ik ook nog druk bezig geweest met de voorbereidingen van de biblejournalingchallenge die we in mei starten. Nu vind ik het heerlijk om te tekenen en te schrijven maar met de deadline van 1 mei zit er toch wat meer druk (en stress) achter … gedachten dwarrelen door mijn hoofd en teveel tabbladen in mijn hersenpan blijven open staan. Van goed (door)slapen is alleen sprake wanneer ik daar wat voor slik, maar hé dat heb ik haast altijd al.

In ieder geval heeft mijn fysio nu wat extra werk want alles zit vast en voelt stijf en stram. Ik had morgen wel naar de sauna willen gaan – blijkt de bon die ik gekocht had verlopen te zijn … grr

 

Mmm, nu ik het zo opsom snap ik wel dat ik niet echt een vakantiegevoel heb, laat staan dat ik me uitgerust voel 🙂 Tja, ligt aan mezelf vrees ik.  Morgen maar eens een strandwandeling maken en manlief overhalen ergens lui een bakkie te gaan drinken ofzo (en daarna nog ff naar mijn lessen voor maandag kijken, de resultaatvergadering van mijn klas voorbereiden en nog wat opdrachten voor havo 4 in elkaar draaien)

Ik zal blij zijn als maandag de werkweek weer start, heb ik weer wat rust 😛

 

en owja: ik heb deze website weer eens van een nieuwe look voorzien 😛

 

One thought on “vakantiewerk

Leave a Reply

