JournalingheART 

Bijna 2 jaar doe ik het nu. En vanaf het eerste begin behoorlijk fanatiek. Het is mijn manier van inleven, beleven, verwerken en deels ook een begin van het toepassen van dat wat ik lees in de Bijbel.

Daar waar ik altijd geworsteld hebt met het ‘lees je bijbel, bid elke dag’ en meer uit verplichting dan met plezier m’n bijbel las, heb ik nu meer interesse, motivatie en verlangen dan ooit ervoor.  Wanneer ik een paar dagen enorm druk ben met werk en andere beslommeringen en de puf mis, baal ik als een stekker.

Biblejournaling: ikzelf hou het het liefst bij pen en (pastel)potlood 😇 maar geniet enorm wanneer ik de vele creatieve uitwerkingen van anderen op facebook of instagram tegenkom. En stiekem is het ook heel bemoedigend wanneer ik af en toe hoor dat anderen genieten van dat wat ik maak, het bemoedigt en motiveert en streelt zachtjes mijn ego waardoor mijn onzekerheid (die altijd weer de kop opsteekt) de kop ingedrukt wordt.
Ik kan het dus iedereen aanraden. En geloof me, het is een leugen dat je goed moet kunnen tekenen, het is onzin dat je er heel ‘artistiek’ voor moet zijn. Iedereen die ook maar een beetje houdt van creatief bezig zijn kan dit leren.

… je kan werken met sjabloontjes, (gratis) overtrekmodellen, stempels, stickers, (water)verf, … of alleen met pen en potlood.

Je kan tekenen, handletteren, knippen en plakken of zelfs e.e.a. digitaal verwerken in je Bijbel of in een notitieboekje…   De mogelijkheden zijn zeer divers!

Wie onzeker is, nog niet écht durft beginnen of als je niet zeker weet of het wat voor je is: doe dan 1 mei vooral mee met de #woordvrouw challenge (te volgen hier op deze blog, via mijn insta of via de facebookgroep ‘bijbel journaling groep’) je weet pas echt of het (n)iets voor je is wanneer je het echt hebt geprobeerd!  (en als je meedoet: gaandeweg de challenge komen er een aantal giveaways waaronder een gratis workshop voor twee: de perfecte kans om te leren wat bij je past qua stijl en mogelijkheden!)

3 thoughts on “JournalingheART 

  1. Ongelooflijk gaaf zo! Bijbel journalen zorgt er inderdaad voor dat de Bijbel dichterbij komt, ik herken mezelf in het stukje wat je schrijft! Ik vind dat je vaak super mooie dingen maakt, hoewel mijn stijl helemaal anders is. Gaaf dat we zo verschillend mogen zijn!
    Liefs,
    Mirjam

    Liked by 1 person

  2. Pingback: #Woordvrouw 9 – Puah | Sara Lindenhols

Leave a Reply

