#Woordvrouw Challenge – doe je mee?

(Scroll down for English translation)

We zijn bijna zover … nog 2 weken en dan start de #Woordvrouw Challenge!  We hebben er bere-hard aan gewerkt en zijn zelf razend enthousiast over het resultaat.woordvrouw-challenge-schema

Waarom een challenge?? 

Creatief ben ik haast altijd al wel geweest maar na een woestijnperiode qua geloof begon ik 2 jaar geleden met tekenen in mijn bijbel. Geen idee dat het ‘bible journalen’ werd genoemd tot iemand me erop wees. Een wereld ging voor me open.

Omdat mijn geloof lang op een zwak pitje had gestaan kwam ik qua inspiratie niet erg ver. Maandenlang imiteerde ik vooral wat anderen maakten. Ik voelde me een kleuter in het bible journalen maar genoot van het ‘spelen’. Toen ik bij de originele challenge van Rebekah Jones terecht kwam begon voor mijn gevoel een ‘basisschoolperiode’. Door de houvast die deze challenge me bood kwam ik in een ritme, werd er structuur aangebracht in dat wat ik las, herstelde mijn geloof en leerde ik ook nog eens allerlei creatieve technieken. Heerlijk!

Vanuit die ervaring en mijn bewondering voor de vele dames uit de bijbel rees bij mij het idee om deze Woordvrouw challenge te maken. Samen met Lucinde staan we nu voor de uitdaging: in 31 dagen 31 vrouwen uit de bijbel aan het woord laten, 31 x kort overdenken en voor wie wil 31 x creatief met God verwerken. 

Wie? Iedereen kan met ons meedoen! Jong, oud, gelovig zowel als niet zo gelovig, alleen of met een (kerk)clubje, vrouwen zowel als mannen, de mega-creatieveling zowel als de niet-zo-creatieve geest.

Hoe doe je mee? Het makkelijkst is om mij en / of Lucinde te volgen op onze blog. Dan krijg je dagelijks een mailtje met link. (Onder het menu rechts kan je klikken op de blauwe  button: W Volg Sara Lindenhols en dan kan je je emailadres achterlaten.) Je kan ook lid worden van de bijbel journaling groep op facebook of ons volgen via Instagram (@SaraLindenhols en @Lucilight88). Hierboven vind je alvast wel het overzicht van welke dame wanneer aan de beurt is.

img_2677Wat? Je hebt er niet veel voor nodig; een bijbel of een schriftje, pen en potloden zijn al genoeg. Wijzelf zullen  verschillende materialen gebruiken en de ene keer is de uitwerking wat uitdagender dan de andere keer. (We gaan dus echt niet alleen damesportretten uitwerken! :)) Wij willen vooral een beeld van de mogelijkheden scheppen. En met regelmaat zijn er gratis sjablonen of printables.

Maar wat je gebruikt en hoe je één en ander uitwerkt maakt echt niet uit. Het maakt ook niet uit of je al mooi kan tekenen of juist helemaal niet, of dat je het liever bij gewoon schrijven houdt…. Meedoen is belangrijker dan welk zogenaamd gewenst resultaat dan ook. Het staat je vrij te kiezen hoe je e.e.a. verwerkt. En lukt het niet om elke dag wat te doen? In een latere blog heb ik het nog even over ‘hoe tijd winnen’. Maar doe het ook gerust in een rustiger tempo! …

Social Media: Via de hashtags #woordvrouw #bijbeljournalinggroep en #31daysofbiblicalwomen kunnen we elkaar op social media vinden. We hopen uiteraard (heel) veel van jullie ervaringen en gedachten te horen eimg_2363n jullie maaksels te zien!

Waarom? Omdat je geloof ervan groeit, omdat je structuur aanbrengt in je Bijbellezen, omdat het leuk is, omdat je er veel van leert …. maar vooral omdat het stimulerend werkt om meer met God bezig te zijn en dát erg veel voldoening geeft!

Giveaways: hou zowel deze blog, mijn insta als de facebookgroep in de gaten voor leuke giveaways!

Doe je mee? (Nodig anderen ook uit mee te doen! Deel deze blog!) 

(P.S. Geen zin in creatief bezig zijn; meedoen kan ook door gewoon mee te lezen en mee te denken 😉 )

 

English isn’t my native tongue, and my spelling as well as my grammar are poor, so please pardon my mistakes 🙂  

Only 2 weeks away … May 1st we will start the #31daysofbiblicalwomen challenge!

Why this challenge? 

I’ve always been kind of creative. But after having a desert-period in terms of Faith, I started to draw in my bible – now two years ago. No idea it called Bible Journaling, but a whole new world opened up for me!

For months I imitated others because I just didn’t have any inspiration of my own. I felt like a toddler in journaling but did enjoy the ‘playing’. After those months I discovered the original challenge of Rebekah Jones and to me ‘a primary school period’ started. This challenge offered me support, gave me a rhythm and the necessary structure, it even started to restore my faith and I learned a variety of creative techniques. Loved it!

Because of this experience and my love for biblical woman I thought of creating this #31daysofbiblicalwomen challenge ; 31 days, 31 biblical women, 31 devotions and 31 journaling ideas. Thanks to Lucinde for supporting and joining me in creating this adventure! 

Who can join? Anyone can join us! Young, old, faithful as well as nonbelievers, alone or with a (church) club, both men and women, the mega-creative as well as the not-so-creative mind.

What do you need? You don’t  need a lot supplies; a Bible or a notebook, pen and pencils are enough. We will use different materials during the challenge just to show the possibilities.  We will offer free stencils or tutorials and try to offer different styles.  (So we’re not drawing women’s portraits all the time! ) What supplies you use and how you journal doesn’t matter. It doesn’t matter if you can draw beautiful or not at all, or if you prefer to just keep writing …. Participation is more important than any supposedly desired result whatsoever!

How to participate? The easiest way is to follow me on this blog to get a daily email with the link. You can also join the Bijbel journaling group on facebook (Dutch) or follow me on Instagram.

Social media: We use the hashtags #woordvrouw #31daysofbiblicalwomen #bijbeljournalinggroep  to find eachother on social media. We certainly hope to hear many of your experiences and thoughts and hope to see your creations! 

Why should you participate? Well it’s fun! But besides that; it will boost your spiritual
life! You will learn a lot about 31 biblical women, their emotions, their circumstances  and what God is teaching you through them! And most important: bible journaling is all about worshiping God. And with a challenge like this we get to do this together! So join us! 

We will host a few giveaways but sadly to say: only for Dutch residents. 

(By the way: You can also join if you only want to read the devotionals and contemplate! No pressure to draw anything!) woordvrouw-challenge-schema-EN

 

17 thoughts on “#Woordvrouw Challenge – doe je mee?

    • Je kan ook helemaal naar beneden scrollen en daar zie je die button nog een x + daar net boven kan je ook je mail achterlaten. Maar je kan ook volgen door zelf dagelijks de site te bezoeken, of me op instagram te volgen of je aan te melden bij de bijbeljournalinggroep op fb.

      Like

  1. Mooi om te zien hoe jullie de groep nieuw leven in hebben geblazen. Tof om te zien dat steeds meer mensen Gods woord openen en er mee bezig gaan ieder op hun eigen manier. Toppie. Ik heb het rooster uitgeprint en ga er zeker mee aan slag.

    Like

Leave a Reply

