#Woordvrouw 4 – Ester

Ester-2(Scroll down for English tradag4-lucinde-esthernslation)

Dag 4  van deze challenge vind je op de blog van Lucinde.

… Toen ik Lucinde haar stukje las bedacht ik me dat Ester echt jong geweest moet zijn. Meisjes trouwden destijds sowieso al heel jong en met het uitkiezen van een nieuwe harem hebben ze hier vast rekening mee gehouden. Als de meisjes eerst een jaar lang schoonheidsbehandelingen kregen … dan was de kans groot dat ze nog iets jonger konden zijn omdat het toch pas een jaar later zou zijn dat ze de koning zou ontmoeten.  Het beeld van een standvastige twintiger wat me in films vaak is voorgehouden klopt dus niet …

In 2:17 staat dat ze gekroond wordt, het woord voor kroon komt van het werkwoord kathar. Wat zich soms ook laat vertalen in ‘lijden’. Ik denk omdat de verantwoordelijkheid van leiderschap soms erg zwaar weegt en een vorm van lijden met zich meeneemt. En in dit geval was het ook zo.
Ester-1

You can find day 4 of this challenge on Lucinde’s blog!

… When I was reading Lucindes blog I thought of how young Esther must have been. In those days, girls married at a much younger age than nowadays … and with a year of beauty-treatments ahead it’s plausible the kings men also chose the younger girls.  The movie-idea of a strong twenty-year old isn’t that accurate …  

in 2:17 we read she got a crown. The Hebrew word for crown comes from the root ‘kathar’ and sometimes can be translated with ‘suffering’ . I think because leadership often means some kind of suffering. It was for Esther… 

 

Op Facebook vind je ons bij de bijbeljournaling groep. 
Dit is mijn instagram, 
we gebruiken voor deze challenge de hashtags 
#woordvrouw
#bijbeljournalinggroep 
#31daysofbiblicalwomen
One thought on “#Woordvrouw 4 – Ester

  1. Dat van die leeftijd had ik me eigenlijk nooit gerealiseerd… jee…
    Ik zou niet graag in haar schoenen staan, zo jong te moeten trouwen met een volslagen onbekende, verhuizen naar een plek waar je niemand kent….

    Like

Leave a Reply

