Woordvrouw 10 – Batseba

(Scroll down for English translation)
Batseba (1).jpgDe challenge van vandaag vind je op de blog van lucinde.

Zelf heeft het verhaal van Batseba me al vaker geïnspireerd. Ik heb me vaak afgevraagd of ze wel zo ‘vrij’ was geweest om de koning af te wijzen. Waarschijnlijk was ze niet uit liefde met Uria getrouwd maar was ze uitgehuwelijkt… en als dan de knappe populaire koning je charmeert…  ik denk dat verleidingen veel dichter om de hoek staan dan we vaak denken en niet inschatten hoe kwetsbaar we hierin zelf ook zijn…

Geloof jij dat God ook dit soort zonden vergeeft? Hoe praat, denk of doe je dan wanneer anderen de verleiding niet konden weerstaan?

Ik vond de tekening die DesireeDankt maakte zo gaaf! Dank je @DesireeDankt dat ik ‘m mocht gebruiken!

 

dag10-lucinde-batseba

 

Today’s challenge can be found on Lucindes blog.  The lifestory of Batseba has so much facets…   DesireeDankt made a beautiful drawing I was allowed to use. Thank you @DesireeDankt!   

I often wonder… how ‘free’ was Bathsheba in refusing the king! She propably didn’t mary Uria out of love… and in his long absence… how vulnerable was she for the charmes of this popular king?  

I think we are more vulnerable for this kind of feelings than we often think we are… 

Do you belief God also forgives these kind of sins? Now than… how do you (or would you) talk, think or act towards others who couldn’t resist the temptation? 

 

Voel je vrij een reactie of je eigen uitwerking achter te laten! 
Dat kan hier of bij de Bijbel journaling groep op Facebook. 
Je vindt me ook op instagram. 
We zijn op social media te vinden met de hashtags: 
#bijbeljournalinggroep 
#Woordvrouw 
#31daysofbiblicalwomen. 
One thought on “Woordvrouw 10 – Batseba

  1. Pingback: Overzicht Woordvrouw – 31daysofbiblicalwomen overview | Sara Lindenhols

Leave a Reply

